Managerial component in market-based socio-cultural activities

Authors

  • Руслана Щепілова Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, м. Кременчук
  • Ніна Попова Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, м. Кременчук

Keywords:

socio-cultural activity, cultural institutions, management of socio-cultural activity

Abstract

The managerial aspect of socio-cultural activities involves organizing, controlling, and stimulating cultural endeavors. In Ukraine, cultural institutions enjoy autonomy in promoting art and preserving heritage. The state supports cultural professionals and fosters international cultural exchange to meet the needs of Ukrainians worldwide.

 

References

Encyclopaedia for specialists of the social sphere / edited by I. D. Zvereva. Kyiv, Simferopol: Universum, 2012. 536 с.

Шабуніна В. В. Ефективність організації культурно-дозвіллєвої діяльності. Лабіринти реальності: зб. наукових праць / за заг. ред. М. А Журби. Монреаль: СРМ «ASF», 2020. Вип. 3(8). С. 31–34.

Шабуніна В. В., Тур О. М. Значення культурно-дозвіллєвої діяльності в особистісному розвитку викладачів закладів вищої освіти. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / ред.-упоряд. М. Пантюк, А. Душний, І. Зимомря. Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2020. Вип. 31, т. 1. С. 240–244.

Downloads

Published

2024-06-12

How to Cite

[1]
Щепілова, Р. and Попова, Н. 2024. Managerial component in market-based socio-cultural activities. Інформаційні технології і системи в документознавчій сфері. (Jun. 2024), 170-171.

Issue

Section

СЕКЦІЯ 5 ПРИКЛАДНІ АСПЕКТИ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ